samba jako dns

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Čtvrtek Březen 24 10:33:31 CET 2005

On Thu, Mar 24, 2005 at 09:19:38AM +0100, Milan Keršláger wrote:
> Pri odkazovani (nebo hledani) pocitacu z prostredi Windows se v
> zavislosti na nastaveni poradi pouziva soubor lmhosts, broadcasty (ty
> vidite), WINS a DNS. Preferovane je DNS (primo od MS), zbytek je zpetna
> kompatibilita.
Keby si bol velmi mily a mohol mi poradit, kde sa v XP toto poradie nastavuje,
lebo vcera som u par pocitacov objavil presne ten isty problem a cumel som jak
puk.

> Pokud vam ma fungovat DNS resoving pro IP sluzby, potrebujete proste spravne
> nastavenou IP adresu DNS serveru a v normalnim prostredi to Samba nevyresi
> (leda byste mel klienta nejak upraveneho).
Mne sa to praveze podarilo, problem je v tom ze je to zhovadilost a chcem
klienta prekonfigurovat na DNS.

A ako to rozchodit so sambou? V konfigu nastav
wins support = yes
wins proxy = yes
dns proxy = yes
Potom mu samba jeho requesty prelozi, spravi DNS request a vysledok posle spat
cez netbios protokol.

tcpdump odpoved vidi takto:

16:00:49.375981 IP (tos 0x0, ttl  64, id 852, offset 0, flags [DF], length: 90) 172.17.0.2.137 > 172.17.6.31.137: [udp sum ok]
TrnID=0x8042
OpCode=0
NmFlags=0x58
Rcode=0
QueryCount=0
AnswerCount=1
AuthorityCount=0
AddressRecCount=0

ResourceRecords:
Name=KURIER.AT       NameType=0x00 (Workstation)
ResType=0x20
ResClass=0x1
TTL=6311 (0x18a7)
ResourceLength=6
ResourceData=
AddrType=0x0
Address=194 (0xc2).232 (0xe8).108 (0x6c).100 (0x64)

Dobra <>ovina, co?

> To, ze dotycnemu funguje v praci Internet je pravdepodobne zpusobeno tim, ze
> ma v Exploreru nastavenou proxy (pomoci IP adresy). Tim padem pak prohlizec
> polozi pozadavek proxy a resolving DNS jmena na IP adresu klient nedela
> (udela ho ta proxy).
Potom by tcpdump trvdil nieco ine, ale samozrejme teoreticky to mozne je tiez.

>                         Milan Kerslager
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
                           Reboot America.