OT: dva clanky o linuxovem zeleze

Petr Dusek Petr.Dusek na unob.cz
Čtvrtek Březen 24 19:41:59 CET 2005

Milan Keršláger wrote:

> Prosim, nehledejte tam, kde nic neni.
>
> Proste kdyz si neumite neco precist, hledejte nejdriv chybu u sebe. To

    Prominte, ale pokud vam zaslu dopis sice cesky, ale napsany
hebrejskym pismem, budete hledat chybu u sebe a ucit se hebrejske pismo?
A v pripade pocitacoveho systemu: Co budete delat, pokud vam poslu data
nahrana na kazete z editoru, ktery jsem si oblibil v dobe sve prace s
Commodore 64?
    Prave proto existuji jiste standardy, ktere maji za cil zjednodusit
komunikaci.

> plati jednak pro zdokonaleni importu do OO a jednak pro to, ze byste mel
> byt (jako profik) schopen si zajistit, abyste to precetl.

    Rozdelme to na dve casti: pokud budu jakozto profesional zadat od
sveho zakaznika, aby se mi prizpusobil, budu mit problem. A pokud to
bude chtit nekdo ode me jako zakaznika, mozna se mu stane, ze odejdu jinam.
    Jako ucitel ale budu po svych studentech presny format vyzadovat
klidne. Budu je tim ucit, ze maji respektovat urcitou skupinu formatu,
ktere se pouzivaji ke komunikaci.

> Zajimalo by me, proc jsou nekteri lide od Linuxu tak namysleni a mysli
> si, ze vedi vsechno "lip".

    Ale to je omyl. Jiste takovi lide jsou, ale to jsou vsude. Nemyslim,
ze mezi Linuxaky je jich nejak vyrazne vice nez jinde.

> A jak jsem rikal - plati to i obracene. Tj. pokud tady nekdo slinta o
> tom, ze bych mel pozadovat (jako ucitel) jen MS format, tak to
> nepochopil. Jako ucitel (pripadne jako dodavetl sveho zakaznika) si
> prece umim poradit, ne?

    Jako dodavatel zakaznika ano. Jako ucitel musim vest studenty k
vlastni zodpovednosti.
    Osobne se snazim precist vse, co mi kdo posila, a sam rozesilam bud
podle jejich prani nebo vetsinou v PDF...

    Navic, pokud reknu studentum, ze mi maji zapoctovou praci poslat v
LaTeXu (protoze se ho maji naucit) a oni mi ho - v souladu s vasim
nazorem - poslou ve Wordu, neporkazali, ze zvladli, co zvladnout meli.

  PD.