DB program/nastroje pro ARCHIV

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Sobota Březen 26 04:03:46 CET 2005

Dne sobota, 26. března 2005 14:13 jste napsal(a):
> Dobry den,

Sam jsem zope skoro 2 roky provozoval na 233MMX, pohoda jazz (az na privela
logicky slozite stranky). Nejvic to pritom zdrzoval renderovaci
mechanizmezecek MSIE. Konqueror je mnohem rychlejsi (cca 10x).

ZPT je velmi pomale (viz Plone, coz je zaroven nadherna ukazka toho jak se v
ZPT nema delat design), obyc. stranka > vterinu/GHz. DTML je mnohem
rychlejsi. Napr. na jednom logicky pomerne komplikovanem webu, kde s kazdou
strankou se prolitne cca 80..100k (ano, nebyl cas to ani castecne preklopit
do pythonu) DTML kodu z cca 20 souboru metod + 1..10 na prezentovanou
informaci (samotny design i s navigaci ma <10k) ve strukturovanem textu (!) a
on-line generovani navigace do vnuka, ten cas je priblizne stejny. Kdybych na
to pouzil ZPT, bylo by to 4x vice.

ZPT se tezce preferuje, je pritom mnohem komplikovanejsi nez DTML a nektere
veci tam nejdou delat bez mohutneho pythonniho pozadi, ale jeste jsem nevidel
realnou sablonu, ktera by byla dle teorie editovatelna grafickym studiem bez
ztraty funkcnosti. Kdyz uz budete zacinat, zacnete s DTML.

> Presne tak, trefil jste to presne, o Zope jsem slysel uz predtim, po
> odkazu p. Lukeshe jsem se mrkl na jeho web a pripada mi ze se opravdu
> hodi jen pro *velke* projekty. Ja to potrebuji pro spravu sveho osobniho

to mate bohuzel pravdu a nekde jsem pred lety i videl jeho vhodnost pro rozsah
(uz je to jak za komancu, objem vyroby neni v kusech, ale v penezich)
180k...4M USD (ikdyz pravdepodobne jste videl jen externi firemni web - svuj
nemam - na kterem jsem odladil onen CMS, tak to je popelka na kterou jsem >2
roky nesahl a jen tam obchodnici sem-tam neco updatuji, navic je cilene
msie-only (a i to se snad zmeni)), budto je pro studenty na zapocty, nebo na
projekty od nekolika set...tisic stran (napr. web errortelu, ikdyz se dneska
uz hodne snazi aby to zope tam nebylo poznat, no ale ja ho poznam "po
cuchu"). S tim mym CMS se vsak zope zpristupnilo i webum titernym!.

Abych se priznal, tak zope jsem si nasel ajko nesvazuujici alternativu k
frontpage (na jehoz limity jsem tvrde narazil), ale na projekty do
nekolikaset stran neprilis narocneho designu je FP skvely (bohuzel firmu
vermeer koupil MS, tak dnes je to holt MS se vsemi negativy). Male veci v nem
delam "levou zadni" dodnes (byt jedou pak i ze zope, da se to vhodne
kombinovat) neb se daji jednoduse predat bez psani dlouhe dokumentace kterou
by u nich nikdo nezaplatil. A prumerna kancelarska kdysa hned vidi co kde jak
pripadne zmenit, hlavne to je pro ne slusne integrovane s opicema (cut-paste,
look&feel).

> archivu, abych si zjednodusil zivot kdyz hledam fotografie, dokumenty a
> informace pro napsani nejakeho clanku. Na webu jsem nic nenasel, ale to

aha (septam: zkuste nuxeo... zope umi chodit s LocalFS i po disku)

> Moznost dalsi je vytvorit prislusnou databazi, rekneme v MySQL. Pak

RDB jsou pro tyto informace na 2 veci (to poznate az jich budete mit hodne ze
jste udelal chybu co vas nakonec stala vic casu nez byste chtel - to jsou mj.
stesky tech co z php presli na zope). Na tohle jsou primo stvoreny stromove
databaze!

> Vzhledem k tomu ze nejsem desktopovy programator, vlastne
> profi-programator vubec, mohl bych si vybrat ze dvou moznosti:

kdyz si date nuxeo, nic nemusite programovat a i tu jejich default sablonu na
doma skousnete.

v zope taky :oD

--

                        Jaroslav Lukesh