DB program/nastroje pro ARCHIV

Oak oak.brno na seznam.cz
Pátek Březen 25 15:46:46 CET 2005

Dobry den,

>Nevim jak puvodni tazatel, ale ja jsem to chtel na desktop na svuj
>domaci pocitac (CPU 200MHz) a obavam se, ze zope je v tomto pripade
>trochu svazujici :-( svou pomalosti. Idealni mi prisla nejaka
>CLI aplikace jako je napr doodle, jenze stale to neni ono...

Presne tak, trefil jste to presne, o Zope jsem slysel uz predtim, po
odkazu p. Lukeshe jsem se mrkl na jeho web a pripada mi ze se opravdu
hodi jen pro *velke* projekty. Ja to potrebuji pro spravu sveho osobniho
archivu, abych si zjednodusil zivot kdyz hledam fotografie, dokumenty a
informace pro napsani nejakeho clanku. Na webu jsem nic nenasel, ale to
je mozna kvuli mnohoznacnosti slov "archiv" a "repository", obzvlaste v
kombinaci s klicovym slovem "linux"...

Dneska se na www.kde-apps.org objevila nova zajimava aplikace pod nazvem
Kat, ktera do jiste miry, mozna do jiste velke miry, splnuje me
pozadavky. Jde vlastne o "pouhy" desktop searcher, ktery vyuziva
indexovani. Dulezite je, ze si pamatuje napr. obsah tagu title z htm
souboru, ulozi nahledy obrazku a META informace... Moznosti pridat
prvkum atributy (mimo obsahu prislusne meta hlavicky) nebo klicova slova
bych se asi musel vzdat, ale za to by toto reseni bylo velmi jednoduche
a temer bezudrzbove... Aplikace je samozrejme v rannem stadiu vyvoje,
takze jsem zvedav, jak bude fungovat.

---
Moznost dalsi je vytvorit prislusnou databazi, rekneme v MySQL. Pak
potrebuji neco na pridavani novych dat, jejich prochazeni/zobrazovani a
na vyhledavani v nich. Nektere DB aplikace by dokazaly data prochazet a
vyhledavat v nich, ale minimalne na pridavani novych dat bych si musel
neco napsat sam.
Vzhledem k tomu ze nejsem desktopovy programator, vlastne
profi-programator vubec, mohl bych si vybrat ze dvou moznosti:

    * shellskript + PHP + MySQL na lokalnim webserveru (to se mi zda
      nesystemove)
    * shellskript/Kommander + MySQL

V shellovem skriptu lze zavolat napr imagemagick s parametrem pro
navraceni obsahu komentare obrazku do stdout, apod. Pokud ale vim,
podpora databazi v Kommanderu je jeste dost vzdalena (uvidim po mojem
dnesnim updatu na nove KDE 3.4), coz je zasadni prekazka. V Kommanderu
bych take mohl pouzit zmineny libextractor. Mozna by mi nekdo na foru
developeru i poradil, jak pres DCOP zavolat komponenty ktere ziskavaji
informace z hlavicek do KDE aplikaci...

Kazdopadne vypisy, seznamy, logy apod. bych udelal v PHP, kde to je hracka.

Oak