Kompilace glibc

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Středa Březen 30 12:07:19 CEST 2005

On Wed, 30 Mar 2005, Jaroslav Prodelal wrote:

>    Protoze mame na serveru Debian (woody) a chtel jsem zkusit NFSv4, tak jsem
> jen tak pro vyzkouseni zkusil zkompilovat glibc-2.3.4. No a tady nastal
> problem. Jednak se mi ten build nepodaril zkonfigurovat s NPTL, protoze mi to
> psalo, ze potrebuji kompilator podporujici "__thread" no, tak to jsem take
> hledal, ale nenasel jsem v moznostech konfigurace gcc-3.4.3, ktery jsem k

Jaka byla Vase chybova hlaska?

Problem s __thread je ten, ze ve starsich gcc byl '__thread' jen obycejny
identifikator, kdezto v novejsich gcc tomu tak neni.

Cely problem spociva v tom, ze podle standardu jazyka C je 'namespace"
identifikatoru zacinajicich znaky '__' vyhrazen pro implementaci. Jenze
ona implementace sestava ze dvou casti - prekladace (gcc) a knihovny
(glibc). Bohuzel v tomto pripade dochazi ke konfliktu, od jiste verze
pouziva gcc identifikator __thread v jinem vyznamu nez glibc.

Resenim je bud si sehnat novou glibc, ktera uz by to mela mit opraveno,
nebo ve vsech hlavickovych souborech glibc zmenit identifikator __thread
na neco jineho.

Toto je jen strelba od boku, protoze jste nenapsal jakou presne chybu
dostavate.

--
JiKos.