EDGE cez BT a Motorola V547

linux na mga.sk linux na mga.sk
Čtvrtek Březen 31 14:25:50 CEST 2005

   cafte,

pred casom som posielal e-mail ako %subject% rozchodit. Zadarilo sa na zaklade
archivu konfery (sice to bol 2dnovy puorod, ale nakoniec to slo. len som musel
prepisat pythonovsky bluepin - u mna proste nefungoval nesedelo gtk a mal som
tam dalsie zavislosti) ale:

Mam klasicky problem s nefunkcnostou EDGE po urcitom case. Nie je to ale uplne
klasicky problem nastavenia lcp, pretoze spojenie nepada po urcitom case.
Spojenie v podstate vuobec nepadne, zostavam stale pripojeny - ale neprejde ani
bit.
Zistil som, ze to zavisi od intenzity prenosu dat. Niekedy vydrzim niekolko
minut a niekedy do minuty. Pokial mam vela malych requestov s vytazenim linky
do 12kB/s tak to ide. Akonahle zacnem stahovat vaecsi subor a prenosova
rychlost stupne na ~20kB tak sa odrazu spojenie sekne. Stale som pripojeny ale
neprejde fakt nic. Nepomuoze nic len

kilnut gprs connection
rfcomm release all
killnut proces hcid-demona
hciconfig reset rstat down
hciconfig up auth encrypt (neviem preco auth a encrypt neberie pri manualnom
spusteni z configu)
hcid -n -f ...(konfigurak)
rfcomm bind all
a znova nahodit gprs

potom oapet ide ale uz je to slabe a padne skuor ako predtym.

pokial sa po vytuhnuti pokusam o ping alebo traceroute hned mi vyhodi kopec
message-ov: "send failed:no buffer space available" co vo mne evokuje pocit, ze
by mohlo ist o nejaky bug v bluez/sdp stacku. ale mozno je to nastavenim niekde
v /proc, ale netusim kde.

patral som aj v dmesg, ale jedine co tam stoji za zmienku su hlasky:

i8253 count too high resetting - ale ta sa zjavovala aj pred instalovanim bluez
(btw.: o co ide?)

a nieco ako

major-char-203 not found (nepamaetam si to presne) - to sa zacalo zjavovat az po
instalovani bluez. neviem ci to muoze byt pricinou, ale prekompilovavat jadro
sa mi kvuoli tomu nechce. a taky modul jadra tam fakticky nemam.

takze teraz fakt neviem a kazda rada dobra :)
  vdaka,

    g.