Sprava vice instalaci programu

Neděle Květen 1 16:44:05 CEST 2005

On Fri, 29 Apr 2005, Jan Kasprzak wrote:

> 	Zdedil jsem spravu jisteho softwaru, ktery je psany v Perlu
> a ktery se s ruznymi lokalnimi upravami provozuje asi na 10-15 pocitacich
> ruzne po Brne. Software je temer stejny na vsech instalacich, ale zase
> temer vsude jsou nejake lokalni upravy (at uz umisteni v jinych adresarich
> nebo treba zmeny kvuji jine verzi Perlu, nebo i funkcni upravy pro konkretni
> misto). A ted je otazka jak tohle udrzovat.

Ja bych zacal tim, ze bych minimalizoval pocet ruznych verzi v obehu. :)

Tj. lokalni odlisnosti bud 1. prohlasit za nadnormativni luxus a
eliminovat, nebo 2. prohlasit za obecne funkce a zahrnout do hlavni verze,
nebo 3. "vytknout pred zavorku", napr. ve forme konfiguracnich udaju,
pomoci dedicnosti, nejakeho pomocneho modulu atd. (navrhovana varianta
s preprocesorem je take mozna, ale spis bych to povazoval az mene
vhodnou moznost).

Teprve pak bych resil nejaky system, jak to spravovat.

Modus operandi spocivajici v tom, ze je nekde nainstalovana nejaka verze,
ve ktere se nekdo vicemene nekontrolovane vrta, a nekdo jiny se v tom
ex post snazi udrzovat poradek, povazuji za cestu do pekel.