Bootovani z USB flash disku

Zdenek Janis Zdenek.Janis na brajan.cz
Úterý Květen 3 02:24:42 CEST 2005

Mozna ted budu mluvit z cesty, neb kernel znam jen z konfigurace a
prekladu. Zasahu do kodu kernelu se snazim vyhejbat jak cert krizi.

Ted posledni pokus co jsem udelal, byla vlastni kompilace kernelu
2.6.11.5 ()nechtelo se mi stahovat posledni) a primo vnem uz natvrdo
emulace SCSI, podpora usb a masstorage. Predpokladam, tedy ze vsechny
tyto "jako" moduly se natahnout uz z "baliku" kterej nacte s flasdisku
zavadec a skutecne to tak je videt ve vypisech na obrazovce. Muj problem
je vtom, ze nevim jak mam oddalit a nebo sesinchronizovat primounteni
root s "prirazenim" flash disku k scsi zarizeni (sda). Myslim si
(opravte me), ze inicialicace flash disku (zrejme modul usb_masstorage)
probiha v samostatnem vlaknu a vlastni mounteni root v hlavnim vlakne a
vtom je zakopanej pes, protoze hlavni vlakno provede pokud o mount drive
jak se dokonci vlakno inicializace flash disku. No a tady jsem s
fantazii u konce...

Rad zaslu podrobnejsi info, jen naznacit jake.
Instalace probehla s instalatozu od sarge a prvni pokus byl s kernelem,
ktery je primo z uvedeneho instalatoru verze 2.6.8.1. Ten nefungoval
(koncil zminenou hlaskou, ze nemuze primountit root rpotoze neni sda -
to se prijilo az asi o 10s pozdeji - dalsi vypis za kernel panik), tak
jsem si prekompilil vlastni 2.6.11.5. tam to zdechlo stejne, tak jem pak
zakompilil vsechny ovladace primo do jadra - zase zdechlo a na konec
jsem si hral a upravoval zdrojaky kernelu = bez vysledku.

Jan Houstek napsal(a):
> Pokud je zavaděč schopný z té potvory natáhnout kernel, tak téměř jistě
> zvládne i kernel + image init ramdisku. Tento image pravděpodobně kernel
> zvládne namontovat, v tom okamžiku je úplně jedno, z jakého zařízení se
> vzal. No a v tu chvíli máte nabootovaný běžící systém. Pak už by mělo být
> poměrně přímočaré natáhnout těch pár modulů a udělat pivot_root()
Tady mam pocit, ze predpokladate, ze ty moduly nejsou natazene, ale
jsou-li zakompilovany primo v jadre, tak uz jsou natazene, jen jde o to
pockani na "spojeni" flash disku s nejakym sdX.

--
S pozdravem
                 Zdenek Janis