Re: blbne kódování

Simon simon na cesa.cz
Úterý Květen 3 11:20:51 CEST 2005

On Mon, 2 May 2005 22:35:04 +0200
Vít Kolář <anduril2 na centrum.cz> wrote:

> zadal jsem to do konzole a fakt to funguje, opravdu chytré - musím jen
> zjistit, co jsem to vlastně udělal a pak budu rád:) Díky. mějte se. Vít Kolář

asi nejsem ten nejvhodnejsi na vysvetlovani locales ...
ale ... proste jsou to promenne prostredi ... podle
kterych aplikace ... potazmo knihovny (glibc) ...
zjistuji jak se maji chovat ... jaka je znakova sada
jak se pocita s menou . format datu a zasu ... jazykove prostredi
... genialita spociva v tom ze aplikaxe je cte ze sveho env ...
takze pokud ji pred spustenim neco nastavite promitne se to
pouze pro jeji beh a beh jejiich potomku ....

takze nejni az tak problem mit krome defaultniho prostredi ...
i jina pro jine ucely ....

..... tj udelate si script ktery nastavi prostredi pro kile
a v nem nastavite locales jak je treba ... a zavolate kile ...
neovlivni zbytek systemu .... a pro kile mate co je treba ...

netusim jak se bude chovat cut&past z prostredi UTF do ISO ..
ale ozkousejte ....

toz tak a hezky den -)))

PS :byva zvykem citaci odsadit ... ale to jen tak na okraj -)))