Aktualizace casu pres NTP

Stepan Roh stepan na srnet.cz
Úterý Květen 3 13:56:54 CEST 2005

On Tue, 3 May 2005, Jakub Kocourek wrote:

> Díky za odpovědi, ale není to řešení mého problému. Zdá se, že celé PC asi
> pracuje s časem UTC. Když v KDE nastavim zobrazovat lokální čas, ukáže
> správný, ale když Evropa/Praha, tak to o 2 hodiny posune. A hwclock hlásí
> UTC a přitom je v BIOSu CET.
> Nějak to nechápu?!
> Prostě situace je následující.
> 1) V BIOSu mám CET
> 2) linux myslí, že je tak UTC
> 3) KDE bere BIOS jako UTC a pro zónu Evropa/Praha mi posune hodiny.
> 4) Já chci v BIOSu CET (Evropa/Praha) a chci aby to bral jako CET a zároveň
> [...]

To, ze je to Slackware jste mel napsat predevsim. A dodat k tomu i verzi.
Nize uvedene plati minimalne pro radu 10 a current.

Slackware bere hardwarovy cas jako UTC, kdyz je v souboru
/etc/hardwareclock napsano UTC (co tam mate vy?). To se vyplni pri
instalaci ci spustenim programu timeconfig (a explicitne se na to pta).
Pri te prilezitosti se take nastavi casova zona vytvorenim symlinku
/etc/localtime-copied-from (a zkopirovanim obsahu jeho cile jako
/etc/localtime) miricim nekam do /usr/share/zoneinfo (napr.
Europe/Prague). Jak je to nastaveno u vas?

Funguje to bez problemu jak v konzoli (date vypise "Tue May 3 13:53:03
CEST 2005"), tak v KDE (KDE Control Center uvadi casovou zonu "CEST").

S pozdravem,

Stepan Roh