Aktualizace casu pres NTP

Petr Šobáň soban na soban.cz
Úterý Květen 3 14:03:46 CEST 2005

Jakub Kocourek napsal(a):
> Díky za odpovědi, ale není to řešení mého problému. Zdá se, že celé PC asi
> pracuje s časem UTC. Když v KDE nastavim zobrazovat lokální čas, ukáže
> správný, ale když Evropa/Praha, tak to o 2 hodiny posune. A hwclock hlásí
> UTC a přitom je v BIOSu CET.
> Nějak to nechápu?!
> Prostě situace je následující.
> 1) V BIOSu mám CET
> 2) linux myslí, že je tak UTC
> 3) KDE bere BIOS jako UTC a pro zónu Evropa/Praha mi posune hodiny.
> 4) Já chci v BIOSu CET (Evropa/Praha) a chci aby to bral jako CET a zároveň
> [...]

No tak musíte tomu OS říci že máte v biosu čas lokální kde je to v FC
jsem již řekl kde je to u vás nevím prostě prohlídněte startovací
skrypty nekde tam bude příkaz hwclock no a asi tam bude nějaká proměnná
podle které se to nastavuje :-) v FC je například toto:

# Set the system clock.
update_boot_stage RCclock
ARC=0
SRM=0
UTC=0

if [ -f /etc/sysconfig/clock ]; then
   . /etc/sysconfig/clock

   # convert old style clock config to new values
   if [ "${CLOCKMODE}" = "GMT" ]; then
      UTC=true
   elif [ "${CLOCKMODE}" = "ARC" ]; then
      ARC=true
   fi
fi

CLOCKDEF=""
CLOCKFLAGS="$CLOCKFLAGS --hctosys"

case "$UTC" in
    yes|true)   CLOCKFLAGS="$CLOCKFLAGS --utc"
                CLOCKDEF="$CLOCKDEF (utc)" ;;
    no|false)   CLOCKFLAGS="$CLOCKFLAGS --localtime"
                CLOCKDEF="$CLOCKDEF (localtime)" ;;
esac
case "$ARC" in
    yes|true)   CLOCKFLAGS="$CLOCKFLAGS --arc"
                CLOCKDEF="$CLOCKDEF (arc)" ;;
esac
case "$SRM" in
    yes|true)   CLOCKFLAGS="$CLOCKFLAGS --srm"
                CLOCKDEF="$CLOCKDEF (srm)" ;;
esac

/sbin/hwclock $CLOCKFLAGS

|    ICQ    179223500                    |