Bootovani z USB flash disku

Petr Pisar xpisar na fi.muni.cz
Úterý Květen 3 19:17:17 CEST 2005

Zdenek Janis napsal(a):
> Z toho tedy plyne, ze mi standartni initrd nepomuze a zajima me, jak
> muzu rekneme nejak rucne ovlivnovat co se bude a nebude dit pomoci
> initrd?!
initrd obsahuje nejaky (jadrem zpracovatelny) filesystem, na nemz je
soubor /linuxrc. Tento program je automaticky spusten jadrem. Co tento
program dela, zalezi jen a pouze na vas. Treba muze natahnout vsechny
potrebne moduly, ujistit se, ze vse je priravene na premountovani root
file systemu (napr. dd if=/dev/sd1 of=/dev/null bs=1 count=1) a pak
zavolat pivot_root a ukoncit se.

  A pujde tam nejak pozdrzet prani kernelu uz uz mit pripojeny
> root? A nebo myslenka je uplne jina me unikajici :-))
Real root FS se pripojuje az po ukonceni /linuxrc, takze misto
okamziteho ukonceni si muzete treba pustit tetrisy ;) (ja jsem jednou
delal initrd takovy, ze poustel interaktivni shell, protoze bylo nutne
mit moznost presifrovat cely real root FS).

> PS: Tohle je cast v ktere tapu, takze mi odvazne ukazte spravnou cestu.
Rozbalte si ten vas initrd, primountujte pres loop device a prozkoumejte
jej.

--Petr