ClamAV - pomalost, daemon mod (delší)

Krištof Petr Petr na Kristof.CZ
Středa Květen 11 10:14:30 CEST 2005

Miroslav BENES wrote:
> Přeji krásný den !
>
> Mám dotaz ohledně virové kontroly pošty. Ve firmě používáme inflex +
> f-prot. Funguje to dobře, ale stává se, že přes f-prot občas něco
> proklouzne. Zkusil jsem do příslušných skriptů přidat ještě "nezávislý
> pohled", tedy oskenování antivirem ClamAV, ale nedopadlo to dobře. Za
> chvíli se zvedl load na hodnoty přes 100 (chvílemi i skoro 200) a server
> nestíhal odbavovat poštu. Sice je tu docela "frmol" (řádově cca tisíce
> mailů denně), ale dříve používané řešení (inflex + f-prot) v pohodě
> stíhalo - load je cca 0,2 - 0,5.

> [...]

Neco delate spatne.

Jak ukazuji nezavisle testy (rozumej - autor vezme vyvojovou verzi,
pusti ji na specialne upraveny vzorek dat na ramdisku a pak si vytahuje
triko), clamav dosahuje rychlosti skenovani az 2 GB/s na prumernem PC.

:-)

Podrobnosti by slo dohledat v archivu clamav-devel, ted to hledat nebudu.

Zkuste pouzit interni podporu clamavu pro zip archivy a clam
pustte jako daemon. Klient se jmenuje clamdscan.

pk