OT: NFS - zadost o nazor

Petr Koval nuxnet na chello.at
Sobota Květen 14 11:48:29 CEST 2005

Ivo (Medved) Hanuska wrote:

> Exportovaných adresaru je 6. Filesystem "bublin", tedy těch loop device
> souborů je  ext3.  Podle toho jak se to chovalo v pátek, se mi zdálo, že
> na to má z viv i použitá síťová karta. S původní síťovkou od 3com to
> zezačátku jelo OK, pak se to začalo zhoršovat. Poté se použila síťovka
> od IBM a problémy , zdá se, ustoupily. Ale  problém je, že to 3com
> síťovka jinde jede bez sebemenšího problému.... Prostě duchařina!

No co se tice sitove kommunikace mezi tim exportovanym souborem na te strane
ciloveho serveru a toho loopu na kterem se to prebaluje (jako decko) na ten
filesystem na strane toho relay je prave nejvetsi napor, vlastne neustale
provoz. Takze tu by mely byt prave sitovky ktere snesou neustale plny
prenos v plne sirce pasma.

> Klientů je dohromady 43. Do jednoho adresáře jich maximálně přistupuje
> 10, v 99% času ne současně. Nikdy současně k jednomu souboru. Souborů
> jsou stovky.  Nikdy jich ale není  otevřeno víc, než 43 (každý  klient
> jeden soubor). Soubory jsou v době, kdy jsou otevřeny zamčené.

U toho ext2fs jurnalu (aka ext3) si nejsem az tak jisty jesli to ma vic
vyhod na tech nevyhod, vuci tomu loopu a neustale kommunikace s cilovym
serverem (ten jeden velky file).
Jelikos uz ten cilovy server je dost jisten pouzitym raidem, vice bych se
priklanel proto jurnal nepouzit, ktery jen zvysuje ten datovy provoz mezi
relay a cilovym serverem. Jinak pro 43 otevrenych souboru z toho loopu
to vubec jako silestvi nevidim, jako toto reseni.

Petr