Myhostname v Postfixu

Jan Houstek Jan.Houstek na mff.cuni.cz
Sobota Květen 14 12:22:41 CEST 2005

Petr Vyhnal wrote:
> Tzn, pokud jsem vlastnikem domeny, pro tu domenu chci prijimat postu a
> mam server, ktery ma prirazeny (alespon) A zaznam te domeny, staci mi
> IMHO zadat vyse uvedene mydomain a myhostname a s mydestination se
> nemusim trapit.

Právě že ne. Pominu-li $virtual_transport, tak se lokálně doručí právě a
pouze to, co je v mydestination. A výchozí hodnota je $myhostname,
localhost.$mydomain, localhost. Tedy při nastavení mydomain =
example.com a myhostname = mail.$mydomain vám to poštu pro example.com
příjmat nebude. Vaše instalace může mít upravenou výchozí hodnotu
mydestination, např. do seznamu přidat i $mydomain, což ale nelze
předpokládat, že bude pravda obecně.

> Precijenom je jeste stale dobrym zvykem, dodrzovat alespon zakladni veci
> z RFC a pod to spada i MX zaznam. Pouziti A zaznamu je vicemene jenom
> pomocna berlicka ze strany SMTP serveru, kdyz vsechno ostatni selze.
> (Netvrdim, ze to nema zaklad v RFC.)

Tak co vlastně tvrdíte? Je nebo není to popsáno v RFC? Příště
doporučuju, až se budete v argumentaci ohánět RFC, si ty dokumenty
alespoň přečíst. Viz např. RFC 2821, sekce 3.6:

    Only resolvable, fully-qualified, domain names (FQDNs) are permitted
    when domain names are used in SMTP.  In other words, names that can
    be resolved to MX RRs or A RRs (as discussed in section 5) are
    permitted, as are CNAME RRs whose targets can be resolved, in turn,
    to MX or A RRs.  Local nicknames or unqualified names MUST NOT be
    used.  There are two exceptions to the rule requiring FQDNs:

Dále je ve stejném RFC v sekci 5 upřesněno:

    The lookup first attempts to locate an MX
    record associated with the name.  If a CNAME record is found instead,
    the resulting name is processed as if it were the initial name.  If
    no MX records are found, but an A RR is found, the A RR is treated as
    if it was associated with an implicit MX RR, with a preference of 0,
    pointing to that host.

A teď mi prosím vysvětlete, jaké Dobré Zvyky (tm) doručováním pošty na A
RR nedodržuji.

-- Jan Houštěk