Myhostname v Postfixu

Petr Vyhnal konfera na simerion.net
Sobota Květen 14 17:58:43 CEST 2005

Jan Houstek napsal(a):

> Právě že ne. Pominu-li $virtual_transport, tak se lokálně doručí právě
> a pouze to, co je v mydestination. A výchozí hodnota je $myhostname,
> localhost.$mydomain, localhost. Tedy při nastavení mydomain =
> example.com a myhostname = mail.$mydomain vám to poštu pro example.com
> příjmat nebude. Vaše instalace může mít upravenou výchozí hodnotu
> mydestination, např. do seznamu přidat i $mydomain, což ale nelze
> předpokládat, že bude pravda obecně.

Je to tak. Uznavam, ze v defaltnim nastaveni neni $mydomain. Pouzivam
pro instalace vlastni konfig (pochopitelne :), ale mel jsem dojem, ze
zrovna tohle sem v nem nemenil a je to tudiz defaultni nastaveni. Mylil
jsem se.

> [...]
>    used.  There are two exceptions to the rule requiring FQDNs:
>
> Dále je ve stejném RFC v sekci 5 upřesněno:
>
>    The lookup first attempts to locate an MX
>    record associated with the name.  If a CNAME record is found instead,
>    the resulting name is processed as if it were the initial name.  If
>    no MX records are found, but an A RR is found, the A RR is treated as
>    if it was associated with an implicit MX RR, with a preference of 0,
>    pointing to that host.
>
> A teď mi prosím vysvětlete, jaké Dobré Zvyky (tm) doručováním pošty na

Nikdy jsem nikoho nenarkl z nedodrzovani Dobrych Zvyku (tm). Jen jsem
obecne poznamenal, ze by dle meho nazoru mely byt pouzivany MX zaznamy
jako zaznamy pro mailove servery a ze vim, ze je to popsano v RFC. Dale
jsem dodal, ze vim o tom, ze SMTP servery pri nenalezeni MX zaznamu
zkusi pouzit A zaznam, ale ze nevim presne jak je tohle osetreno v RFC.
Primarne je ale vyhledavan MX zaznam. Nic vic a nic min jsem v tomto
nerekl. Ale pokud mate zajem, muzu sahnout do knihovny, vytahnout RFC a
muzeme si o nem podebatovat. :-)

> -- Jan Houštěk

Rudiik