Volba distribuce pro server

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pondělí Květen 16 11:36:28 CEST 2005

Dd,

On Thu, May 12, 2005 at 10:52:51AM +0200, M.Meduna wrote:
> Dobry den,chtel bych se zeptat na prakticke zkusenosti s chodem fedory na
> serveru. Budeme ted davat do firmy linux a tak me zajima,jestli je chod
> fedory(konkretne verze 3) s FW a NATem bezproblemovy nebo jestli je lepsi
> pouzit jinou distribuci na tyto veci?Casem na ten server presuneme i postu a
> www. Dale by me zajimalo,jaky mate nazor na pouziti SUSE 9.3 na
> serveru?Snazim se ziskavat informace,takze doufam,ze muj dotaz nikoho
> nenastve.

na kazde distribuci rozbehnete to, co potrebujete. Existuji
distribuce, kde to bude snazsi, na nekterych to bude slozitejsi,
vysledna funkcionalita bude zaviset na tom, kdo a jak vse nastavi.

Ovsem pokud chcete mit opravdu jistotu, ze firewall dela to
a jenom to, co chcete, pouzijte distribuci, kterou dobre znate.

Samozrejmosti by melo byt, ze si zkontrolujete, na kterych
rozhranich Vam pracuji jednotlive sluzby (netstat je Vas kamarad)
a take ze budete vedet, JAK je nastaveny firewall a PROC je
nastaveny prave tak a ne jinak (odpoved: "nastavil to tam skript
z distribuce" je spatne v kazdem smeru!!!).

Pokud si nejste jisty, radeji si to nechte zkonfigurovat od
nekoho, kdo Vam i ukaze a vysvetli vystupy z netstatu (pripadne
z jine utility s podobnou funkcionalitou) a podobne i nastaveni
iptables.

> S pozdravem M.Meduna.

Zdravi
Honza Marek