Volba distribuce pro server

Petr Vyhnal konfera na simerion.net
Pátek Květen 13 13:22:48 CEST 2005

Peter Surda napsal(a):
> Osobne sa mi na tento typ pouzitia osvedcil Trustix, ale podla mna je vyber

Trustix je zajimava distribuce, sam sem s ni nejakou dobu pracoval.
Nicmene ztratila moji duveru. Ne z pohledu distribuce samotne ci
bezpecnosti, ale z pohledu jiste "garance" ze bude stale free. Minimalne
jednou totiz doslo ke komercializaci distra. Sice se nakonec zase stalo
free, ale prilis se mi nelibila ta nejistota, jestli se to nestane znovu.

Ohledne distra obecne, po "rozchodu" z Trustixem jsem experimentoval s
ruznymi distribucemi, az jsem zakotvil u kombinace CentOS / Debian. S
Debianem je ted jenom trosicku potiz, ze jeste stale neni uvolnena nova
stable release a staricky woody je uz opravdu trosku out. Takze bych v
tuto chvili na firewall/router dal spis CentOS. Nicmene je to otazka
vkusu a stylu kazdeho. V zadnem pripade bych ale nepouzival distra typu
Fedora/Mandrake, ktere maji na muj vkus velmi kratkou dobu podpory a
dost rychly vyvojovy cyklus.

Rudiik