drivery ATI (X700) - jake mate zkusenosti?

Ales Kozumplik al_es na seznam.cz
Pondělí Květen 16 22:14:48 CEST 2005

zdravim,

vlastnim radeona 9200 a me zkusenosti jsou:
- ovladace od vyrobce (fglrx modul) rozchodit jde a neni to ani prilis
slozite, pouze jest to otravne.
- od urcite verze mi ovsem ovladace prestaly chodit - cerna obrazovka pri
startu X. sahodlouhym patranim jsem zjistil, ze karta z nejakeho duvodu pri
prepnuti vypne DVI vystup (klasicke vga normalne ukaze obraz - imho toto je
problem vetsiny "vytuhnuti" systemu jak se o tom zde jiz nekdo zminoval)
- vyrobce se tvari, ze bug bere v uvahu, ale problem je znamy jiz delsi dobu a
fixovan neni
- radeon framebuffer v konzoli byl taky problem - prepnuti z X koncilo
vytuhnutim
- obycejny vesa framebuffer funguje slusne
- lze pouzit mesa/dri ovladace pro akceleraci a direct rendering - vykon horsi
nez s fglrx, navic opengl grafika "problikava" (zrejme nefunguje double
buffer) - toto je reseni, ktere momentalne pouzivam ja, jezto funguje dvi a
neni potreba se porad drbat s kompilaci modulu do jadra
- uplne bez ovladacu (a bez direct renderingu) se trhaji filmy (ackoli system
neni plne vytizen - takze nabusenym cpu to nevyvazite imho), trhaji se
setrice obrazovky a pokud se na tom pokusite hrat hry tak to sem postnete
jako for

dodatecne o karte:
- jednou jsem ji jiz reklamoval kvuli vadnemu chladici

me zavery jsou:
- veskere problemy maji pricinu v neochote uvolnit zdrojaky fglrx ovladacu
- kanadani jsou komunisti a vrazi, dalsi ATI grafiku uz si nikdy nekoupim

s pozdravem,
Ales Kozumplik