propustnost aneb data-throughput

Tosuja tosuja na post.cz
Úterý Květen 17 08:16:49 CEST 2005

Dobry den,

temporary wrote:
> [...]
> nabidnul i linuxove reseni.
>
> jedna se o 3 nebo 4 linky, ktere se budou podle ruznych parametru
> routovat urcitym operatorum.
>
> Pri zkoumani parametru cisco routeru jsem narazil na prametr
> "data-throughput" propustnost, udavajici mnozstvi dat ktere se uspesne
> prenese mezi dvema uzly za jednotku casu.
>
> jak podobny parametru urcit na linuxovem stroji?
>
> zajima mne teoreticky, protoze je mi jasne ze realny je zavisly na hodne
> na tom co s packetama vsecko delam
> (firewalling, VPN, VLAN a pocitani statistik prenesych objemu)

Statistiky prenesenych objemu nereste, to vam vyresi iptables pravidla sama
o sobe (maji pocitadla). VPN ma jediny problem - sifrovani. Zalezi na
slozitosti sifry, kterou pouzijete. Firewalling je hlavni "problem" - zalezi
na zpusobu, jakym pravidla slepite. Jestli budou razene linearne a paket v
nejhorsim proleze vsechny pravidla, tak to bude hoodne pomale. Jestli je
naraficite do stromu, bude to podstatne lepsi.

> HW bude pravdepodobne MB Intel, CPU(P4), dostatek pameti.. ?
> sitovky 100Mbit
> distro debian sarge s kernelem 2.6

Asi bych take doporucil CPU AMD a gigabitove sitovky (na rade desek je
dostanete zdarma)

> zkoumal jste jiz nekdo neco podobneho?
>
> existuje nekde na webu nejake "srovnani" ?
>
> diky za kazde uzitecne info :)

Tosuja
--
Petr "Tosuja" Klima