Presunuti otevreneho souboru

Martin Calko calko.martin na cpost.cz
Úterý Květen 17 09:29:22 CEST 2005

Dobry den,
vysledoval jsem nasledujici situaci: zalohovaci skript vytvari archiv,
ktery jiny skript presune na jine misto tehoz filesystemu (xfs). Obcas
se stane, ze skript ktery ma na starosti presouvani probehne driv, nez
zalohovaci skript skonci a uzavre soubor. Opakovane jsem pozoroval, ze
ackoli je soubor na jine absolutni ceste, zaloha neselze a velikost
souboru ktery uz je presunuty jinam stale narusta. Zaloha skonci
korektne a soubor neni poskozeny.

Tu zalohu dela skript na jinem pocitaci a je napojeny pres sambovy
server (3.*).

Vysvetluju si to tak, ze otevreny soubor ma nejaky inode a ten se pri
presunu nezmeni. Vzhledem k tomu, ze samba patrne drzi handle vztazeny k
  inode nemusi se vubec dovedet, ze k presunu doslo.

Co mne zajima je vas nazor na to jak moc nevhodne je presun za takovych
okolnosti provest a jestli tedy ma cenu pred presunem soubory testovat
na otevreni jinym procesem.

				Diky
				Martin Calko