Presunuti otevreneho souboru

Chlopcik Ales chlopcik na vojnem-plzen.cz
Středa Květen 18 23:36:01 CEST 2005

Michal Schmidt wrote:

> [...]

<CUT />

> Proc by to pres SFTP nemelo fungovat uplne stejne?

	Protoze soubor je otevren (=> uzamcen). TO, ze si presun tohoto souboru
v ramci jednoho FileSystemu SAMBA necha libit (coz mne prekvapilo, ale
budiz) jeste vubec zeznamena, ze si TO nechaji libit i jine programy
(coz neminim zkoumat :-). Ty jine programy mohou pouzivat ruzne formy
zapisu do souboru.
	Kdysi davno jsem psal NecoJakoDemona (na jinem OS, kde demony nebyly),
ktery poslouchal od vice prijemcu a psal do vice souboru. Pracoval tak,
ze prijal blok dat, otevrel soubor pro PRIPSANI, zapsal data a soubor
zavrel. Takze ten soubor NEBYL behem prace programu trvale
otevren/uzamcen. Slo s tim delat cokoliv, ale Vase akce by mela za
nasledek (a s vyhodou jsem TO casto vyuzival), ze ve stare lokaci byl
zbytek od posledniho presunu (t.j. nova data) a v nove lokaci byla
predchozi cast dat.
	Ja jsem veskere prostredky na prenos souboru nezkoumal, takze netusim,
jestli nekdo nekde nepouzil takovy TheBillNi system zapisu, jako jsem
(jednou) pouzil ja, ale mozne TO je a TO byl smysl me poznamky. SFTP
jsem zvolil jen jako priklad. Toliko na sfoji obhajobu :-).
	V kazdem pripade ale pokud takovouto akci (mysleno presun otevreneho
souboru) udelate mezi dvema FileSystemy (napr. na jiny fyzicky disk
/nebot Vam doslo misto/ ), tak (jak uz tady nekdo zmninoval :-) tezce
splacete nad vydelkem. Ja osobne se snazim veci psat tak, abych je
nemusel za par mesicu ci po drobne zmene HW (napr. PRIDANI disku) cele
predelavat. Ale TO uz je vec nazoru.

> Michal

	Ales