Presunuti otevreneho souboru

Michal Schmidt xschmi00 na stud.feec.vutbr.cz
Čtvrtek Květen 19 09:10:07 CEST 2005

Chlopcik Ales wrote:

> 	Protoze soubor je otevren (=> uzamcen). TO, ze si presun tohoto souboru
> v ramci jednoho FileSystemu SAMBA necha libit (coz mne prekvapilo, ale
> budiz) jeste vubec zeznamena, ze si TO nechaji libit i jine programy
> (coz neminim zkoumat :-). Ty jine programy mohou pouzivat ruzne formy
> zapisu do souboru.

Ale implikace "soubor je otevren => soubor je uzamcen" prece neplati.
Samba pracuje na otevrenem souboru. Jakmile je soubor otevren, tak
aplikaci nemusi vubec zajimat, ze nekdo zmeni jeho nazev. A presun
souboru v ramci jednoho filesystemu neni vlastne nic jineho nez zmena nazvu.

> [...]
> 	V kazdem pripade ale pokud takovouto akci (mysleno presun otevreneho
> souboru) udelate mezi dvema FileSystemy (napr. na jiny fyzicky disk
> /nebot Vam doslo misto/ ), tak (jak uz tady nekdo zmninoval :-) tezce
> splacete nad vydelkem. Ja osobne se snazim veci psat tak, abych je
> nemusel za par mesicu ci po drobne zmene HW (napr. PRIDANI disku) cele
> predelavat. Ale TO uz je vec nazoru.

No jasne, vzdyt jsem to uz taky psal, ze to bude fungovat pouze tehdy,
kdyz bude presun probihat v ramci jednoho filesystemu. Ale samozrejme
taky souhlasim s tim, ze nejjistejsi bude presunovat to az tehdy, kdyz
ten soubor je dokonceny.

Michal