Rychly mail client alebo linux nie je pomaly

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Pátek Květen 20 16:54:05 CEST 2005

On Fri, 20 May 2005 14:31:48 +0200 Frantisek Augusztin <faugusztin na goldmann.sk>
wrote:

>Pomaly nebol webmail ani mutt. Pomale je pripojenie na samotny IMAP/POP server,
>ktoremu trva
>nacitanie zlozky dlho.
Nemas pravdu. Aj mutt (pri pouziti imapheadercache patchu) aj napr. thunderbird
su v principe s rychlostou ok aj pri pouziti imap (maju sice ine problemy ale to
s tym nesuvisi).

V tomto pripade som imap nepouzil, lebo by som musel okrem pisania noveho
webmailu aj patchovat imap server a to sa mi nechcelo. Napriek tomu, vo vacsine
akcii pouzity imap server (courier myslim) je na tom s rychlostou ok (ale ja som
chcel lepsie :-)).

Vsetky skusane webmaily boli take pomale preto, ze pri kazdom kliku komplet
loadovali cely folder, sortovali ho atd. Na toto dovod nie je, mozes si to
cachovat a cez imap transferovat len msgid (tak to robia "poriadne" clienty).

V prispevku do konfery mi vobec neslo o mejl, ale o princip:

Q: je principialny dovod, aby linux/perl/mysql/maildir/imap/webmail bol pomaly?
A: nie
Q: tak preco je to u mna pomale?
A: lebo aplikaciu programoval lamer alebo to admin nevie spravne nastavit

> Povodnu diskusiu som ale necital, takze
> mozno ze mate
> na tento subjekt dovod. ;-)
Ako som povedal, mne neslo o mejl ale vseobecne o efektivne vyuzivane zdrojov v
sucasnych programov. Webmail som len pouzil ako priklad, ze napriek tomu, ze
kopa programatorov ocividne programovat nevie, na pomalost nie su objektivne
dovody.

>Frantisek Augusztin
S pozdravom,
Peter