X, Xfce a setxkbmap

Hana Skoumalova hana.skoumalova na ff.cuni.cz
Čtvrtek Květen 26 00:12:25 CEST 2005

Pavel Kraus wrote:
> Já to řeším následující konfigurací v xorg.conf:
>     Option "XkbRules"   "xorg"
>     Option "XkbModel"   "pc105"
>     Option "XkbLayout"  "us,cz"
>     Option "XkbOptions"  "grp:switch,grp_led:scroll"
>     Option "Protocol"   "Standard"
>     Option "AutoRepeat" "500 30"
>
> Píši na americké klávesnici, a když chci český znak, zmáčknu pravý Alt.
> Funguje to bez problémů. Jen nevím, jestli fungují umlauty, nepoužívám je.

Učinila jsem zajímavé pozorování, že když nechám původné xorg.conf
netknutý (alespoň v sekci týkající se klávesnice), tak defaultní us
klávesnice blbne stejným způsobem, když zkouším psát s Altem. Je ale
zajímavé, že některé znaky se napíší jen jednou (např. Alt-y=ů, Alt-u=ő
atd.), zatímco jiné dělají ty dvojznaky (např. Alt-q=ń).

Hanka S.