X, Xfce a setxkbmap

Pavel Kraus pavel.kraus na matfyz.cz
Středa Květen 25 18:52:43 CEST 2005

Hana Skoumalova teithant o X, Xfce a setxkbmap:
> Mám nově nainstalovaný Slackware 10.1 a pokouším se rozchodit českou

Já tu mám něco podobného: -current, který jsem přestal aktualizovat, když jsem
zjistil, že Volkerding zrušil GNOME a pokusil se zrušit Mozillu.

> klávesnici v X-ech (verze 6.8.1). Desktop je Xfce 4.2.0. Nejradši bych
> měla nějakou tzv. programátorskou, abych mohla ke všem znakům v horní
> řadě kláves a aby všechny závorky, středníky, uvozovky atd. byly pořád

Já to řeším následující konfigurací v xorg.conf:
    Option "XkbRules"   "xorg"
    Option "XkbModel"   "pc105"
    Option "XkbLayout"  "us,cz"
    Option "XkbOptions"  "grp:switch,grp_led:scroll"
    Option "Protocol"   "Standard"
    Option "AutoRepeat" "500 30"

Píši na americké klávesnici, a když chci český znak, zmáčknu pravý Alt.
Funguje to bez problémů. Jen nevím, jestli fungují umlauty, nepoužívám je.

Jako terminál používám aterm:
aterm -bg black -fg gray -tr -vb -sr -fade 70 -fn
-*-*-medium-*-*-*-14-*-*-*-c-*-iso8859-2

--
Pavel Kraus
GPG/PGP FP: 982B E56B 1372 FD2A AA14  9A7D A35F 7B2C 1275 9D7F