sdileni (cteni) zvuku vice aplikacemi

Jozef Martiniak jozo na soueza.utc.sk
Čtvrtek Květen 26 09:16:59 CEST 2005

> Dobry den,
>
> zda se, ze porad existuje neprijemny stav, kdy nelze z jednoho zvukoveho
> zarizeni cist zvuk vice nez jednou aplikaci. To byvalo (je?)

ano bohuzial stale to nie je ono :(

> snad proto, ze linux umoznuje otevrit OSS driver prave jedne aplikaci.
> Zajimalo by mne, zda toto omezeni stale trva, jaka je situace s ALSA
> drivery, kde by tento problem nemel nastavat zda aplikace musi ALSu nativne
> podporovat, jak jsem taky docetl, nebo zda v rade 2.6 staci, ze ALSA dane
> zarizeni podporuje.

alsa dokaze prehravat zvuky z viacerych aplikacii cez dmix plugin. Avsak
nedokaze nastavovat jednotlivo hlasitosti pre aplikacie, je tam len globalna
hlasitost a niekedy pri prehravani 44 a 48 kHz zvuku seka. Aplikacie pre OSS
sa daju spustit cez aoss, ale vacsinou funguju len tie najprimitivnejsie.

> [...]
> Version 1.0.8 (Thu Jan 13 09:39:32 2005 U TC).
> May 24 19:47:07 tom kernel: ACPI: PCI interrupt 0000:01:0a.0[A] -> GSI 21
> (level, low) -> IRQ 21 May 24 19:47:07 tom kernel: ALSA device list:
> May 24 19:47:07 tom kernel:   #0: Ensoniq AudioPCI ENS1371 at 0xec00, irq
> 21
>

> Protoze v 2.6.11 jsou varianty Sound pouze ALSA a Open Sound System,
> mam v kernelu pod ALSA polozkou OSS Mixer a Sequnecer. Dale vyse uvedenou
> zvukovku. Bohuzel, pokud jedna aplikace (konkretne darkice) cte z
> /dev/dsp0, tak dalsi hlasi, ze /dev/dsp0 neni dostupne a naopak.

Druha moznost je pouzitie zvukoveho servra akym je jack, artsd.....
Ja osobne pouzivam artsd, avsak tiez to nie je bohvieco, zerie privela CPU na
to co robi, a nie je low-latency, cize nie je to to prave. Jack bol robeny
ako low latency, aj vyzera najlepsie, lenze s nim skompilovany mplayer mi
segfaultoval tak som to vzdal.