DVD-RAM, zálohování

Martin Bodlák martin na bodli.net
Pondělí Květen 30 06:32:11 CEST 2005

Hezky den.

Mam DVD-RAM jednotku od LG a tak jsem si rekl, ze zkusim zalohovat na
DVD-RAM kvuli spolehlivosti a tak. Jenze jsem narazil na nejake problemy:

1) rychlost - prvnich par (hodne) souboru jede rychle, ale pak to
zpomali na neco kolem 150 kB/s a to se mi nejak nezda, opravdu to je tak
pomale?

2) pri kopirovani souboru mi MC s klidem oznamil vadny sektor, ale
medium je nove a rekl bych, ze snad vcelku kvalitni - Verbatim DataLife
Plus 3x (teda ten papir uz nemam, ale Plus tam urcite bylo, nicmene na
disku samotenem neni nic)

3) lze doporucit nejaky soft na backup? neco jsem si kdysi spichnul,
takovy skriptik (tar, bzip2 a trosku lepidla :-)), akorat krome "udelej
snapshot nejakych adresaru a zkopiruj" bych jeste rad provedl neco jako
"srovnej adresare a zmeny v jednom (original) promitni do druheho
(backup)". Dival jsem se na sourceforge, ale tech projektu tam je
bambilion a nejak nemam na to je prochazet... tj. rad si necham poradit

(Opet, prostredi je Fedora Core 3, vse se odehrava na jedinem - domacim
- PC, zadna sit a podobne.)

Diky za vas cas a ochotu.
Martin Bodlak