mach64 dri, x.org 6.8.2

Ctirad Fertr phanatic na volny.cz
Pondělí Květen 30 20:28:32 CEST 2005

Dne pondělí 30 května 2005 15:06 lyon napsal(a):
> A neni ten "Vas" Mach64 nahodou Rage IIc? Imho, Mach64 byly pouze 2D
> karty, ktere skoncily soucasne s prichodem prvnich akcelerovanych cipu
> Rage, Rage II, Rage Pro, ktere byly pozdeji nasledovany podstatne
> vymakanejsi Rage 128.

Ano, jedna z těhle karet to byla.  Vlastně pořád je. Vzpomněl jsem si, že je
ještě v jednom routeru. Hlásí se takhle:

0000:01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc 3D Rage Pro AGP
1X/2X (rev 5c) (prog-if 00 [VGA])
        Subsystem: ATI Technologies Inc Rage Pro Turbo AGP 2X

Používá(lo) to ovladač mach64 a dri Mach64. Taky jsem si tehdy myslel, že mezi
Mach64 a Rage 128 je něco mezi, ale asi je to jenom o tom, že ATI dávalo
každou chvíli jiný název stále stejnému čipu s nějakým drobným tuningem.

> Jak rikam, jednu Mach64 z roku '97 jsem mel, karta se jmenovala ATI
> Video Xpression a byla jedna z poslednich bez 3D akcelerace. Byl to ten
> (temer) stejny cip, ktery se objevoval, jak sam rikate, v ISA i VLB
> provedeni (jako naslednik Mach32). Mam zato, ze ATIny s akceleraci uz do
> rodiny Mach64 (ATI-264xx) nepatri, prestoze v ruznych textech z XFree
> jsou tam uvedeny spolecne s Rage akceleratory (tedy cipy ATI Rage3D).

Pak se ovšem nabízí otázka, proč pro čip Mach64, který žádné 3D nepodporuje
existuje DRI a také proč se na stránkách dri píše všude u Mach64 v závorce
Rage Pro.

Ctirad