Rychlost spamassassinu

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Úterý Květen 31 08:21:38 CEST 2005

ph na rook.cz <mailto:ph na rook.cz> wrote:
>    Největší zátěž na procesor jsou lokální pravidla (testy na známé
> řetězce a kulišárny ve spamech etc.) a bayes, pokud je povolený.
> Obojí, pokud je vhodně omezená maximální velikost kontrolovaných
> mailů, a nejedná se
> o 386ku :),
> zabírá obvykle řádově méně času, než čekání na odpovědi ze světa.

	To samozřejmě ano, ale právě ty lokální pravidla a bayes na slušně
nakrmeném SA zabírá v paměti (tedy datové struktury, které tu konfiguraci a
pravidla reprezentují - zřejmě něco na bázi výrazových relací ala Lisp nebo
Prolog) klidně pár stovek MB... - třeba můj (2.64) jsem musel trochu
umravnit jinak byl schopen při scanování jednoho mailu (malého - 5kB a méně)
zbaštit (=říci si) o více jak 250MiB RAM... kolik konkurentních scanování
může na běžné konfiguraci probíhat je asi jasné každému....:-) V okamžiku,
kdy to začne swapovat začnou padat timeouty jak u Milteru, tak v síťové
komunikaci (i via localhost) a celé se to podobá drobnému DOSu, z kterého
není moc východisek... (jo a taky to bylo poprvé co jsem viděl hodnotu load
nad magických číslem 100 a přesto občas šlo na konzoli/VT něco napsat...)