Rychlost spamassassinu

ph na rook.cz ph na rook.cz
Pondělí Květen 30 19:34:57 CEST 2005

> Celkem mne překvapilo, že spamassassin scanuje jeden email dvě až pět sekund.
> Je to na této konfiguraci normální?
> Nevadí mi, že to tak dlouho trvá, jenom by mne zajímalo, jaký výkon
> potom musí mít třeba mailserver v telekomu, který taky používá
> spamassassin.

   Je to normální i na podstatně nadupanějších konfiguracích. :) SA obvykle
využívá různé DNS blacklisty, razor, pyzor, a čekání na odpovědi od nich se
obvykle protáhne, přičemž procesor se fláká - walltime pak může být v horších
případech i několik desítek vteřin.
   Největší zátěž na procesor jsou lokální pravidla (testy na známé řetězce a
kulišárny ve spamech etc.) a bayes, pokud je povolený. Obojí, pokud je vhodně
omezená maximální velikost kontrolovaných mailů, a nejedná se o 386ku :),
zabírá obvykle řádově méně času, než čekání na odpovědi ze světa.

--
                                                         | Pavel Kácha
                                                         |  ph na rook.cz
                                                         `-._,--.