skoleni

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Úterý Květen 31 15:39:17 CEST 2005

On Tue, 31 May 2005 12:51:36 GMT, Šinták Jiří <Jiri.Sintak na msmt.cz> wrote:

>  Co je to flame ? Doufam ze ne neco jako lama ...:-))

	:) Ne, to jako ze se pohadame, co je tak pro zacatecnika nejlepsi
informacni zdroj a kazdy bude tvrdit, ze jedine ten jeho je spravny.

>  Potrebuji tu spravovat server , bude na nem bezet IDS Manhunt a taky bych
>  na nem rad rozchodil pptp pres modem a jeden programek na hlidani serveru
>  ( to ma bezet pod nejakym interpretem cecka Ruby - alespon doufam ze se
>  to tak pise)
>
>  Zatim se mi podarilo server nainstalovat, nastavit sit a spustit jum za
>  pomoci ruznych radicu ale protoze se v tom nevyznam mam spoustu otazek a
>  nevim jestli tato konference je i pro stupidni dotazy...

	V podstate je potreba ridit se pred napsanim prispevku dvema
pravidly (aplikovat v libovolnem poradi):

1) TGIF - Try googling it first
2) RTFM - Read the fu*king manual

	Pokud ani jedna metoda nevede k cili, je dobre polozit dotaz sem
a vetsinou padne na urodnou pudu, jinak Vam zpravidla nekdo doporuci jeden
z vyse popsanych postupu. :)

>  Ted treba resim otazku kde sabrat MC , na webu centosu jsem ho nenasel.

	Tady bych asi mel asi napsat TGIF - klicova slova "centos install
mc" daji uz na prvnim odkazu odpoved. Ale budu na novacky ohleduplny a
pridam jeste konkretni napovedu - "yum install mc".

>  Dalsi temata co by mne zajimaly
>
>  1) filozofie uzivatele/skupiny (potrebuji pro ucely administrace vytvorit
>  uzivatele)

	To jsem popisoval v teto konferenci dnes asi v poledne v threadu
ohledne samby. Dobry archiv konference je na

http://groups-beta.google.com/group/cz.comp.linux

>  2) jak zistim jaky to rozpoznalo HW , jak se pridavaji ovladace ( modem)

	Hlasky kernelu jsou pristupne pomoci prikazu "dmesg", tam se kazdy
natazeny ovladac zpravidla zahlasi (ale delat to nemusi!). Zarizeni
pripojena na PCI je mozne zobrazit pomoci "lspci", ovladace se zavadeji do
beziciho jadra pomoci prikazu "modprobe nazev_ovladace", natazene ovladace
vypise "lsmod".

	Externi modem bude fungovat nejspise bez jakychkoli externich
ovladacu, interni modemy jsou slozitejsi a doporucuju podivat se na web
http://www.linmodems.org/

>  3) SMTP server instalace, konfigurace

	No, tak to je docela slozitejsi problem. Zkuste prohledat tuto
konferenci. V podstate otazka zni, co od toho ocekavate.

>  4) VPM instalece konfigurace (pptp pres modem)

	To by melo byt trivialni, "yum install poptop" by to mel zalepit.
Bude asi jeste potreba nastavit routovani a dalsi veci.

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860