cyrus, curier nebo jiny imap server?

Petr Vyhnal konfera na simerion.net
Středa Listopad 2 09:37:32 CET 2005

Pavel Voch napsal(a):
> Dobry den,
Zdravim!

> Otazka zni: Ktery imap server byste mi doporucili a proc a jake s nim
> mate zkusenosti.
Drive jsem s oblibou nasazoval Courier, ale musim uznat nazory dalsich
ucastniku, ze pri vetsim poctu mailu jiz prestava zvladat. Pred casem
jsem stavel server pro dve domeny (cca 110 useru), kde mela byt jako
standard webova administrace a ovladani prakticky vseho mozneho prave
pres web. Tady jsem s courierem narazil na problem. Nenasel jsem zadnou
rozumne cistou cestu jak pres webove rozhrani (Horde/Ingo nebo cokoli)
resit per user filtrovani emailu na serveru. Nakonec jsem pro tenhle
pripad zvolil Cyrus. Je sice sloziteji konfigurovatelny, pouziva na kde
co DB backend, ale umi Sieve, ktere je mozne spravovat pres timsieved
daemon pres nejaky WWW front end (Horde/Ingo nebo SimpleSieve). Tudiz
neni problem pouzit webmailovou aplikaci pro vytvareni filtru. Navic me
opravdu mile prekvapila rychlost prace s emaily a slozkami. Dovecot
neznam, pouze z doslechu, ale predpokladam, ze sieve neumi a to je
zasadni problem. Je sice mozne pouzit pro filtrovani procmail/maildrop s
nejakym WWW rozhranim, ale je zde problem s uploadovanim pravidel na
server (vetsinou only via FTP) a to nebude zas tak jednoduche, pokud
nemate mailserver s unix ucty a home adresari kazdeho usera. Netvrdim,
ze je to neresitelne, ale sieve mi v tomto prijde jednoduzsi a cistsi.

> Diky.
>
> Pavel Voch

Rudiik