Problem s fonty

Ivan Bibr bibri na mandrake.cz
Úterý Listopad 8 22:06:06 CET 2005

On Mon, 7 Nov 2005, Katerina Bubeníčková wrote:

> Mame slackware 10.0.
>
> Myslim, ze nepouzivame pro fonty fontserver, protoze
> ps ax | grep fs
> zadny vystup
>
> V kwordu, abiwordu, Oo2 a v programech pouzivajicich gtk2 spravne
> funguji se vsemi ceskymi pismeny jen fonty z M$ win: Times New Roman,
> Courier New, Arial. (Myslim, ze to jsou unicode fonty)
>
> True type fonty Vera ... (ktere jsou napr. soucasti ceskych Oo2) ve
> vyse uvedenych programech pismena r s hackem, e s hackem a nektere
> dalsi bud nezobrazi a nebo nahradi pismenem z fungujicich M$ win
> [...]

  Pokud vim, tak Bitsream Vera byly jen ISO-1 a podle mne jeste stale
jsou. V MDK mame balicek fonts-ttf-dejavu, coz jsou tyto fonty upravene
pro ISO-2 kodovani. Nebude problem v tomto?

> Nektera hackova pismena vsak funguji, napr. s s hackem.
>
> Mame take nejake type1 fonty s diakritikou - kword, abiword zobrazuje
> ceske znaky dobre, a vetsinou i tiskne, ale v Open Office zase
> nahrazuji ceske znaky jinymi fonty a pri tisku nahrazuji vsechna
> pismena jinym fontem.
>
> Co mam delat, abychom nemuseli pouzivat M$ fonty?

  Osobne to delam naopak - pouzivam MS fonty a mam vypnutou veskerou
nahradu fontu v OO, protoze to je nejvetsi smrt na formatovani (jine
fonty pomerne spolehlive rozhodi blbe formatovany dokument, coz je
pohrichu 95% vsech, co mi chodi). Pozor, nahrada se musi vypnout i
pro tisk -> spadmin (v MDK je default zapnuta na ty Windows fonty).

  U tohoto reseni problemy s kompatibitou nemam.

S pozdravem

 			Ivan Bíbr

--
   Mgr. Ivan Bíbr                        bibri (at) mandrivalinux.cz
   					http://www.mandrivalinux.cz