Linux QoS, ToS, Shaping - poradte jak nastavit

Tosuja tosuja na post.cz
Pátek Listopad 11 12:52:58 CET 2005

Oqak wrote:
> Clovece, Microsoft ma grupy zdarma a tam poradi, jeho zamestnanci i
> useri :-) Ze by si nekdo ptal prachy za hodinu, to jsem jeste tam nevidel.

No, vite, tady vam taky poradi jak zamestnanci tak uzivatele, ale tady
nejsou oblibeni lidi, kteri chteji hotove reseni bez jakekoliv vlastni
invence. U techto lidi se pak da predpokladat, ze budou podobne dotazy
opakovat u kdejake hlouposti.

> Hakovat zdarma? Nechci aby nekdo hakoval, predpokladam, ze vsemocny
> linux tohle zvladne jednim 10 radkovym skriptem, ktery uz nekdo, pokud
> tedy nekdo z vas ma voip, si uz davno odladil :-)¨

Vas dotaz nema s VOIP spolecne vubec nic, tedy pokud jde o funkci.
Potrebujete shapovat a prioritizovat traffic. Kdyz prectete treba
http://luxik.cdi.cz/~devik/qos/htb/manual/userg.htm, dozvite se vse
potrebne. Je to cca 3800 slov, to neni moc.

A poznamecka k VOIP: jestli vyuzivate VOIP nejen v ramci lokalni site, bude
vam zrejme nastavovani TOC celkem k nicemu, protoze je velka
pravdepodobnost, ze vam to po ceste nekdo prenastavi z vaseho vysneneho
Dutch-paketu* na neco jineho. Tot ma zkusenost.

Zdravim, Tosuja
--
Petr "Tosuja" Klima
e-mail: klima (at) thenet (dot) ch