ToS, Shaping - poradte jak nastavit

Tosuja tosuja na post.cz
Pátek Listopad 11 14:00:11 CET 2005

Oqak wrote:
> Vas dotaz nema s VOIP spolecne vubec nic, tedy pokud jde o funkci.
> Potrebujete shapovat a prioritizovat traffic. Kdyz prectete treba
> http://luxik.cdi.cz/~devik/qos/htb/manual/userg.htm, dozvite se vse
> potrebne. Je to cca 3800 slov, to neni moc.
>
> A myslite si, ze pro ucely voip je dostatecne HTB bez CBQ? Pri
> citlivosti HTB na zmenu linky nevim nevim, linka je sdilena.

A vida, prece jen jste neco nacetl. HTB a CBQ jsou dve metody dosazeni tehoz
(shapovani provozu), jinymi slovy muzete pouzivat bud HTB nebo CBQ (nebo
jeste neco jineho). Shaping neni podminen pouzitim CBQ....

> [...]
> pravdepodobnost, ze vam to po ceste nekdo prenastavi z vaseho vysneneho
> Dutch-paketu* na neco jineho. Tot ma zkusenost.
>
> Tomu rozumim. Me slo jen o to, abych si v LAN nastavil takovy TOS, ktery
> muze po preneseni v jine LAN byt taky fcni, a to je tech 224, neni-liz
> pravda? A hlavne slo o to, aby se to na routeru LAN priorizovalo, co se
> s tim stane dal uz neni v me moci, ale vetsinou se to zahlti prave v
> LAN, diky uzkemu hrdlu LAN-ISP a tak je treba to resit prave takto, tot
> zase muj nazor (i kdyz s tim nemam zkusenost a verim, ze mi s tim nekdo

V debianu jsem nasel balicky nazvane shaper a shaperd, ktere by vam mohly
pomoci.

P.S.: Nejake rozliseni vasi reakce a puvodniho textu by se v odpovedich hodilo.

Tosuja
--
Petr "Tosuja" Klima
e-mail: klima (at) thenet (dot) ch