ToS, Shaping - poradte jak nastavit

Michal Novak m.novak na prodiliste.cz
Pátek Listopad 11 15:51:22 CET 2005

Oqak wrote:
> Vas dotaz nema s VOIP spolecne vubec nic, tedy pokud jde o funkci.
> Potrebujete shapovat a prioritizovat traffic. Kdyz prectete treba
> http://luxik.cdi.cz/~devik/qos/htb/manual/userg.htm, dozvite se vse
> potrebne. Je to cca 3800 slov, to neni moc.
>
> A myslite si, ze pro ucely voip je dostatecne HTB bez CBQ? Pri
> citlivosti HTB na zmenu linky nevim nevim, linka je sdilena.
>
> A poznamecka k VOIP: jestli vyuzivate VOIP nejen v ramci lokalni site, bude
> vam zrejme nastavovani TOC celkem k nicemu, protoze je velka
> pravdepodobnost, ze vam to po ceste nekdo prenastavi z vaseho vysneneho
> [...]

Hledejte htb.init nebo cbq.init, je to script, nastaveni je vysvetleno
primo v jeho komentarich a prikladu je na netu dost. TOC tomuto
nepomuze. HTB je pokud vim povazovano za lepsi (presnejsi dodrzovani
nastavenych hodnot) reseni nez CBQ. V obou pripadech musite pocitat s
nejakou dobou reakce => nesmite NIKDY dovolit uplne vyuziti pasma, musi
zustat nejaka rezerva (vetsinou staci kolem 30kbit), ktera zajisti
dobrou latenci.

MN