Linux VoiP

Oqak node.ch na centrum.cz
Pátek Listopad 11 16:09:18 CET 2005

"Michal Novak" <m.novak na prodiliste.cz> píše v diskusním příspěvku
news:<dl29lk$2v6u$1 na news.vol.cz>...
> Neda mi to a zareaguji.
>
> Predne nastaveni priznaku paketu je knicemu, musely by jej respektovat
> vsechny smerovace cestou, coz nehrozi, jelikoz by se na 100% nasel

Mejme situaci, kdy pruchodnost vsech tras az k sim ustredne je idealni.
Jediny problem jak uz jsem nekolikrat napsal, je v LAN-WAN, tedy v routru
mezi ISP a LAN (last mile). Myslite, ze ani potom to NEMA smysl? Já už vážně
nevím...

> vykuk, ktery by markoval treba ftp nebo p2p provoz.

A to se přece dělá tak (alespoň cpo jsem STUDOVAL materiály czfree), že
omezíte zase šířku pásma per IP, takže vám to pojede prioritně, ale jen
malou rychlostí, např. 256Kbps.

> Udrzeni voleho pasma pro VoIP = bud dle IP jednouceloveho zarizeni nebo
> dle pouzivaneho portu (nebo samozrejme na L7). A o tom je na netu

Podle pouzivaneho portu je to pry nevhodne, protoze kazde zarizeni muze/bude
pouzivat jiny port.

> spousta informaci, co treba czfree like weby, tam se toho povaluje
> dostatek.

Bohuzel tito lide vetsinou vubec nemaji realne zkusenosti s VoIP, max se
skypem a tam to slape uplne jinak.