Linux QoS pro VoIP - kdo to pouziva?

Oqak node.ch na centrum.cz
Pátek Listopad 11 16:24:10 CET 2005

Pane Pajo, kontrolni ot.: bavime se o VoIP v ceskych podminkach anebo tu
zacnete machrovat, ze mate do firmy 2Mbps symetricke? "koncovích" je take
dobrej joke :-))

Jestli PRUMERNA CESKA DOMACNOST ma vetsi prumerny uplink jak 64-100Kbps, tak
to opravdu nema cenu diskutovat :-) To nehrozi ani v Praze. Vim co tam lide
maji, 90% pripojek je to nejlevnejsi co ISP nabizeji.

A ja pouze nechapu, jak to ti lide uchodi, pravda, ono jich moc nebude, 99%
lidi co si hraji s VoIP jsou bud GURU anebo maji super linku, ktera rozhodne
neni prumerem ceskych pomeru.

to MN: ano ty skriptiky .init jsem videl, no vazne neexistuje nikdo, kdo je
ma odladene? :-) ja vim, o voip se jen keca ale skutek utek. normalni clovek
nema sanci bez pomoci to rozbehat (treba na hw telefonu, treba ten znamy
problem s DHCP a to v navodech nenajdete) a nejaky qos.

Jo ta rezerva je znama, ze HTB je citlive na preplneni, JENZE jak mam udelat
rezervu, kdyz prichozi linka je sdilena :-(

Proste - ukazovy skriptik by bodnul, studovat to zacnu hned jak se bude ceho
chytit, tzn. Jarda rekne - tenhle skript pouzivam slape to OK, na DSL, uprav
si ho...