Uvod do VoIP (Re: voip server)

Ladislav Vaiz spam na nagano.cz
Pátek Listopad 11 16:35:17 CET 2005

> Nepotrebujete, muzete volat na IP adresu. Kdyz jsou za NATem, mate smulu,
> jako obvykle. Mimochodem, s NATem pocita pouze IAX protokol, SIP ani H323
> ne. Coz neznamena, ze byste s IAXem nekomu zavolal za NAT, ze....

Je to mozne s urcitym omezenim. Vyuziva se finty:
1) cely provoz vyuziva stejne, well-known src i dst UDP porty
2) A posle paket B na adresu NATB, ten ho zahodi
3) Nastavi tim ale NATA, aby ocekaval UDP od B
4) B posle paket na adresu NATA, ten uz projde na A diky bodu 3
5) a je to

Omezeni je v tom, ze musi volat oba zaroven, ale to se da prekousnout a
domlouvat treba pres IM.

Ja jsem experimentoval s iaxcomm, soucast iaxclient. Je pod wxwindows,
takze lin i win.

Umi

To nemam vyzkouseno, mam zvukovku se dvema DSP a xmms i hraje na dsp1

> Nejradsi IAX, kdyz ne, tak uz je to asi celkem jedno :-)

souhlas

La'd"a