Linux QoS pro VoIP - kdo to pouziva?

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Neděle Listopad 13 23:29:26 CET 2005

On Sun, Nov 13, 2005 at 08:37:12PM +0100, Pavel Kankovsky wrote:

> U nas mame 1 Gb/s. Symetricky. V Cesku. :)
>
> [Nez zase nekdo zacne drzkovat, jak si to akademicka sfera zije nad
> pomery za penize pracujicich, tak celkove naklady zustavaji afaik vicemene
> stejne, ale jednotkova cena pada k zemi. Akorat se to na dolnim konci
> stupnice projevuje mnohem mene nez na hornim.]

> A to vubec nemluvime o latenci a jejim rozptylu (jitter). Jinak receno,
> 90 % pripojek v domacnostech je pro VoIP neprosto nevhodnych, i kdyby si
> jejich uzivatele na svem konci kabelu namalovali pentagram a obetovali
> [...]

Dobry isp by mel dodavat ip telefonii jako balik, pripadne byt schopny
zakaznikovi garantovat funkcnost zarizeni, potrebujicich nejakou sirku
pasma.

Trend je takovy, ze ted ma domacnost smlouvu se spolecnosti na pevny
telefon, se spolecnosti na kabelovou televizi, se spolecnosti na
internet atd. V budoucnu bude takove baliky dodavat jedna firma
a zakaznik bude resit sve problemy/pozadavky jen s jednou firmou.
Parada.

-- Dalibor Straka
P.S. Ja jsem se ted uplne zamiloval do Prologu. Cloveka nauci uplne
jinak myslet nad problemy ;-).
P.P.S. Uz jsem namaloval koso-tetragram s carkou uprostred na auto UPC.