Priznaky souboru a adresaru / co asi znamenaji?

Zdenek Pizl z.p na linux-cd.cz
Úterý Listopad 15 11:56:51 CET 2005

Tibor Zenis wrote:

> Ale existuje. Majme napriklad: b/, b/c, b/c2
> Struktura popisujuca adresar b ma 4 hardlinky:
> b, b/., b/c/.., b/c2/..
> Da sa to overit pomocou ls -lid b b/. ...
>
>      Tibor

mluvim o skutecnosti, ze zatimco hardlink na soubor - ln file
hardlinkedfile - jde, tak - ln dir hardlinkeddir - nejde bez
explicitniho premlouvani zmineneho prikazu (viz man ln -d, -F,
--directory) a ani to nejde, jen je o tom zminka v manualove strance.

Hardlinkem rozumim odkaz/ukazatel v filesystemu na stejnou skupinu
datovych bloku.

To, co ziskate ls -lid <dir> neni pocet hardlinku, ale "pocet inodu",
nebo ne? Uz je to dlouho, kdy me nekdo nutil se ty ucit a treba se od te
doby neco zmenilo.

z.p.

--
Zdenek Pizl
Internetovy obchod s aktualizovanymi distribucemi GNU/Linuxu