Priznaky souboru a adresaru / co asi znamenaji?

Tibor Zenis gzenis na gmail.com
Úterý Listopad 15 12:30:24 CET 2005

On 11/15/05, Zdenek Pizl <z.p na linux-cd.cz> wrote:

> mluvim o skutecnosti, ze zatimco hardlink na soubor - ln file
> hardlinkedfile - jde, tak - ln dir hardlinkeddir - nejde bez
> explicitniho premlouvani zmineneho prikazu (viz man ln -d, -F,
> --directory) a ani to nejde, jen je o tom zminka v manualove strance.
Netvrdil som, ze pomocou ln sa da vyrobit hardlink na adresar (od
verzie jadra 1.x.y sa neda).

> Hardlinkem rozumim odkaz/ukazatel v filesystemu na stejnou skupinu
> datovych bloku.
Kazdy adresar ma minimalne 2 hardlinky: adresar a adresar/. .
Dalsie hardlinky sa daju vyrobit pomocou mkdir adreser/podadresar, co
vyrobi hardlink adresar/podadresar/.. na adresar .

> To, co ziskate ls -lid <dir> neni pocet hardlinku, ale "pocet inodu",
Myslel som hlavne -i, --inode (print index number of each file).
Vsetky hardlinky na jednu skupinu datovych blokov (v tomto pripade
adresar) maju toto cislo rovnake.
Chcel som hlavne ukazat, ze pocet hardlinkov na adresar suvisi s
poctom podadresarov.

     Tibor

--
~~~~~