ADSL router -> Slack router -> dva nezavisle sitove bloky

Matysek ballu na ctn.cz
Sobota Listopad 19 06:37:14 CET 2005

Zdravim,

 resim takovy nemili problem s jednim uzivatelem na siti, ktery je
notoricky "stahovac" a hrac, ktery velmi zprijemnuje zivot par lidem,
kteri maji svou provatni mini sit, na ktere je naveseno 5 lidi + nas
maly notorik. V soucanosti vypada jejich topologie takto:
ADSL Router (ZyXel) - DHPC ----> 5 stanic + nas notorik :)

Byt patrim do tohoto okruhu jen castecne, musim tento problem vyresit
nejakym adekvatnim zpusobem a tim by bylo pristaveni vlastniho routeru
tak, aby router prijimal spojeni s ADSL na ETH0, pricemz prvni okruh
site by byl s vystupem na ETH1 a nas notorik by dostal ETH2.

Tohle je nastaveni iptables (SNAT), ale lze nejak omezit (nejlepe
casove) rychlost linky, kterou bude dostavat ETH2 ?

napr.: 6:00 - 23:00 .... 256 Kbit, 23:01 - 5:59 ... 1024 Kbit ?

Na root.cz jsem si procital "HBT", ale to se mi nezda jako prave
orechove a radeji bych nastavil v dany casovy usek presny limit
rychlosti a zadne ostatni rozdelovani mezi ostatni, kteri toto
nepotrebuji a jsou schopni se domluvit.

Lze toto nejakym jednoduchym zpusobem napalit primo do IPTABLES (a jak
by meli vypadat), ci musim zacit robehavat SQUIDa ?

diky za nakopnuti