ADSL router -> Slack router -> dva nezavisle sitove bloky

Vaclav Stepan stepan na KMLinux.fjfi.cvut.cz
Sobota Listopad 19 15:54:06 CET 2005

On Sat, Nov 19, 2005 at 02:22:54PM +0100, Oqak wrote:
> [...]

Nejsem si uplne jist, ale nektere ADSL modemy od Zyxelu umoznuji
QoS - zkuste se podivat do manualu, jestli vubec potrebujete externi
router.
Pokud budete chtit pouzit router, tak:
 - nepotrebujete dve rozhrani pro vnitrni sit, staci jedno
 - nemusi to byt PC, klidne to zvladne treba Asus WL-500g s novym
   firmware (at uz tim normalnim - tam QoS uz je), nebo OpenWRT,
   kam jde hodit v podstate to, co na PC. Nebo to muze byt libovolna
   jina krabicka, ktera umi bandwidth management.
 - nejmene prace vazne bude s wondershaper
 - HTB tridy si pujcuji jen pokud je to nastaveno, podivejte se na lartc.org
 - ale klidne vam na to staci to SFQ ci lepe ESFQ

> A kde mas ten radek? Tak ho sem napis :-)
RTFM :-)

> Pred casem jsem tady resil, ze ADSL s agregaci 1:20 (Telecom ma i 1:50)
> tezko muze garantovat 100% nominalu a ze to spise bude litat od 40% do 80%,
> jeste si myslite, ze HTB je vhodne pro tento ucel?
>
> Ja fakt nevim, jen se ptam.

Ja si myslim, ze ano - aspon na lince u Nextry nic takhle nelita,
takze stacilo srazit rychlost na cca 80% nominalni a zatim vzdycky se to chovalo
slusne. A na symetrickych half-duplexnich linkach (ala WiFi) se to da vyresit
pres IMQ na obou stranach.

Preji pekny den

Vaclav Stepan