ADSL router -> Slack router -> dva nezavisle sitove bloky

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Pondělí Listopad 21 12:45:46 CET 2005

On Mon, 21 Nov 2005 10:17:56 GMT, Peter Surda <surda na shurdix.com> wrote:

>  Ten (E)SFQ musis do niecoho "zabalit", napr. HTB. A ked ten HTB nie je
>  plny, (E)SFQ sa z externeho pohladu sprava rovnako ako FIFO.

	To si právěže myslím taky, jenom jsem tady pomalu začínal podléhat
iluzi, že (E)SFQ jde nasadit i na linku s výrazným kolísáním datového toku a
že to nějak "by magic" funguje tak, že to spravedlivě rozděluje pásmo aniž
bych napřed určil strop. Pokud tady tu iluzi vyvracíš, tak jsem celkem rád,
protože to mám zřejmě v hlavě v pořádku. :)

>  Z nicim :-). Musis to vhodne nastelovat, aby fronta nevznikla u providera
>  ale u teba.

	Jo, to umím. Stanovím čímkoli strop a můžu si vesele spustit SFQ.

	Teď další teoretická otázečka, když už jsme u toho: Jde nějak
stanovovat ten strop dynamicky? Principiálně by to neměl být probém, třeba
pomocí hlídání RTT v jednotlivých TCP spojeních bych pasivně zjišťoval,
jestli mi neklesá rychlost linky dolů, nahoru bych to pak vždycky za čas
zkusil a kdyby mi neklesly RTT, tak bych to takto nechal. Samozřejmě by to
nešlo v reálném čase, ale s odstupem několika sekund by se to adoptovat
mohlo, ne? (I když... stejně je vždycky lepší objednat si normální linku.)

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860