ADSL router -> Slack router -> dva nezavisle sitove bloky

Peter Surda surda na shurdix.com
Pondělí Listopad 21 13:25:58 CET 2005

On Mon, 21 Nov 2005 11:45:46 GMT Vasek Stodulka <xvasek na gmail.com> wrote:

>	Teď další teoretická otázečka, když už jsme u toho: Jde nějak
>stanovovat ten strop dynamicky? Principiálně by to neměl být probém, třeba
>pomocí hlídání RTT v jednotlivých TCP spojeních bych pasivně zjišťoval,
>jestli mi neklesá rychlost linky dolů, nahoru bych to pak vždycky za čas
>zkusil a kdyby mi neklesly RTT, tak bych to takto nechal. Samozřejmě by to
>nešlo v reálném čase, ale s odstupem několika sekund by se to adoptovat
>mohlo, ne? (I když... stejně je vždycky lepší objednat si normální linku.)
Ano, jde to, skusal som to, ale v praxi sa mi to neosvedcilo. Aj ked je to uz
par rokov dozadu, mal som menej skusenosti, a bolo to na stabilnej linke. Na
nestabilnej to mozno bude zmysluplnejsie.

Menit aktivne parametre sa da cez "tc blabla change" (alebo replace, nepamatam z
hlavy, mozno ze existuju oba ale robia nieco ine). Na meranie RTT som pouzival
ping a vsetko to bolo zabalene v nejakom perlovom skripte, ktory aj znazornoval
jednoduchu grafiku aktualneho stavu. Mozem to skusit niekde vyhrabat.

>Vašek Stodůlka
>tel.: +420 608 200 860
S pozdravom,
Peter