0k buffers - problem?

Martin `MJ' Mares mj na ucw.cz
Pátek Listopad 25 18:26:51 CET 2005

> Situace je na tech strojich velmi podobna - na obou sda1+sda2 jako xfs a
> dva svazky pripojene pres nfs. Ten s buffers ma krom toho jeste /dev/ram0
> jako ext2, ale to snad nemuze mit na toto vliv.

Klidne muze :-)  XFS i NFS, pokud vim, pouzivaji pouze page cache,
zatimco ext2, myslim, jeste stale i buffers.

> Jinak by mne samozrejme zajimal teoreticky rozbor teto otazky, jako kdo a
> kdy buffers muze alokovat, pokud by nekdo k tomu byl ochoten.

Buffers jsou diskova cache, ktera v Linuxu existuje od nepameti a cacheuje
diskove bloky. Pozdeji (kernel 1.3.x?) se zacalo prechazet na page cache,
ktera si pamatuje jednotlive stranky souboru a adresaru. Momentalne to
u vetsiny filesystemu vypada tak, ze obsah souboru a adresaru se
cacheuje v page cachi, zatimco nektera meta-data v bufferech.

Zkratka pokud nejsou zadne buffers pouzity, nevesti to vubec nic
spatneho, spis by bylo divne, kdyby jich bylo hodne.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"2^67 - 1 = 193,707,721 * 761,838,257,287"  -- Cole