Xka padaji

Petr Vileta stoupa na practisoft.cz
Pátek Listopad 25 21:00:10 CET 2005

Vlada Macek wrote:

> Za tipy obema panum dekuji. Toto zni pravdepodobne a schudne, ale
> porad mi tam nesedi to, ze se problem neprojevuje samovolnym resetem
> nebo padem aplikaci, ale temer vzdy padem X serveru (ci nespravnou
> funkci nejakeho programu, ktery vyusti v pad X serveru). Proste za
> dve sekundy stojim pred logovaci obrazovkou XDM.
>
> Neni to divne, aby tohle zpusobovaly trhliny na MB? Spis me napadlo,
> ze odchazi grafika (pripadne mechanicky ten jeji slot), protoze Xka
> jsou s grafikou v kompu spojene asi nejvic. Vam to divne neprijde?

Skutecne je pravdepodobnejsi, ze to dela graficka karta, ale muze to delat i
ten board (trhliny). Kdyz se spusti narocnejsi graficke operace, zahriva se
totiz nejen graficka karta, ale vetsinou i procesor a chipset na boardu,
protoze gr.karta je napajena pres tisteny spoj mainboardu a jeho
stabilizatory napeti.
A je celkem jedno, jestli na tom mate Linux nebo Widle. Jednou jsem to
zkousel merit pres "nastavec" AGP portu a na Widlich v nejakem 3D benchmarku
jsem nameril odber 4.2A na napeti 5V. To je celkem sila, kdyz si prohlednete
velikost "vodicu" na tistenych spojich :-)
Ostatne nektere karty maji pridavny napajeci konektor jako je u HDD nebo
CDROM.
--
Petr

Skype: callto://fidokomik

Na mail uvedeny v headeru zpravy nema cenu nic posilat, konci to v PR*
:-) Odpovidejte na petr na practisoft cz