postfix - cim vytvorit md5 heslo?

Jan Houstek Jan.Houstek na mff.cuni.cz
Středa Listopad 30 21:16:17 CET 2005

Pavel Novak wrote:
> Zdravicko,
> mám nainstalovaný postfix+mysql a rad bych ukladal hesla v md5 namisto
> plaintextove. Jenze jak jsem se docetl, postfix pouziva nejakou jinou
> md5 (nez je md5sum ci funkce md5() v mysql) a nikde jsem nenalezl
> zpusob, jak ji vytvorit.

Ujasnete si, jesti chcete opravdu cistou md5, nebo tzv. md5 crypt (tj.
do, co obvykle byva v /etc/shadow a zacina to $1$). Neni to to same.

Zpusobu, jak ten hash vytvorit, jsou mraky, viz crypt(3) (pripadne
ekvivalentni funkce v perlu, pythonu apod., syntax a pouziti bude velmi
podobne). Nebo treba passwd prikaz v openssl, viz passwd(ssl1).

-- Honza Houstek